Pozycjonowanie wizytówki Google

Zakładanie wizytówki Google

Dzień dobry,

Witam Państwa na moim blogu, gdzie co jakiś czas będę dodawał wskazówki dotyczące profili biznesowych Google. Wiele osób piszę do mnie odnośnie założenia profilu biznesowego na mapach Google. Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, opisuje krok po kroku jak to zrobić, a na samym dole dodatkowo wrzucam nagrany przezemnie film na YT pokazujący to „na żywo”. No to zaczynamy 😀

1. Na samym początku wchodzimy na stronę https://business.google.com/create oraz się na niej logujemy.

2. Następnym krokiem jest wpisanie nazwy naszej firmy. W tym kroku możemy także sprawdzić czy przypadkiem nasza firma już nie istnieje na mapach Google. Jeśli nie znajdziemy naszej firmy – dodajemy ją, jeśli wyświetli nam się już nazwa – klikamy na nią w celu jej pozyskania

3. W kolejnym kroku Google prosi nas o podanie podstawowej kategorii naszej firmy. Pamiętajcie, aby reprezentowała ona główną działalność firmy.

4. Następnie Google pyta sie nas, czy chcemy aby klienci znali adres Państwa firmy. Dzięki temu np. klienci będą mogli wyznaczyć do niej trasę. Zazwyczaj rekomenduje zaznaczenie w tym kroku opcji „Tak”.

5. Po zaznaczeniu przez Państwa opcji „Tak” (firma posiada lokalizację), Google prosi nas o podanie dokładnych danych teleadresowych. Może się oczywiście zdarzyć, że po dodaniu poprawnego adresu pinezka nie będzie dokładnie odwzorowywać naszej rzeczywistej lokalizacji. Proszę się nie martwić – możemy ją „ręcznie” przesunąć, klikając na nią i przeciągając w poprawną lokalizacje Państwa firmy.

6. Dalej Google pyta nas czy Państwa firma oferuje dostawy lub świadczy usługi w domu klienta. Zgodnie z Państwa działalnością należy wybrać opcję „tak” lub „Nie”.

7. W jednym z ostatnich kroków Google prosi nas o podanie numeru telefonu kontaktowego oraz adresu naszej strony internetowej (jeśli Państwo nie posiadają strony www należy zaznaczyć opcję „nie posiadam strony internetowej”). Proszę dokładnie sprawdzić, czy podany numer telefonu jest poprawny – być może będzie on wymagany przy weryfikacji wizytówki.

8. Google pyta nas czy chcemy otrzymywać aktualizacje i rekomendacje dotyczące swojej firmy w Google – wybór należy do Państwa 🙂

9. Ostatnim krokiem jest weryfikacja naszej wizytówki – tutaj każdy może mieć inna opcję. Zazwyczaj jednak jest to telefon (sms lub połączenie) lub kartka pocztowa. Jeśli mamy możiwość wyboru najlepsza będzie weryfikacja telefoniczna, ponieważ jest ona natychmiastowa. Na kartkę niestety ale musimy czekać kilkanaście – kilkadziesiąt dni.

Jeśli nasza wizytówka zostanie pozytywnie zweryfikowana pozostaje nam uzupełnienie reszty informacji o naszj firmie. Aby zrobić to poprawnie i efektywnie polecam mój kurs „Pierwszy na Google” gdzie krok po kroku opisuje wszystko, jak to poprawnie wykonać.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Paweł Leszczyńśki